2010. május 16., vasárnap

A mei tai használata


Bár a youtube tele van a mei tai használatával kapcsolatos videókkal, úgy gondoltam, kiválasztok párat és közzéteszem itt a blogon, néhány gyakorlati útmutatással együtt, hogy ne kelljen sokat keresgélni.

A mei tai hordozók felvételének módja attól függ, hogy a derékpánt bélelt vagy sem. Ha nem bélelt (pl. Kozy), akkor úgy kell magunkra kötni a mintás oldalával befele, mint egy kötényt (apron style). Ha bélelt, akkor is a mintás oldalával magunk felé fordítjuk, a derékrészt lehajtjuk (magunk fele), és úgy kötjük meg (non-apron style).

A mei tai-t főként elől és háton hordozáshoz lehet használni. 8-9 kiló után érdemes a babát a hátunkra költöztetni, onnan jobban lát, és nekünk is kényelmesebb, egészségesebb.

Fontos, hogy mindig dupla csomót kössünk! A derékpántot annyira szorítsuk csak meg, hogy kényelmes legyen, nem kell túlságosan megszorítani, attól tartva, hogy a baba kiesik belőle. Amikor először lett mei tai hordozóm, én is jól megszorítottam, utána meg csodálkoztam, hogy nem kényelmes. Nos éppen ez volt a gond: túlságosan megszorítottam.

Miután a derékpántot felkötöttük, felvesszük a babát, elhelyezzük a hordozóban, mindig magunk fele fordítva (nem jó a babát kifele nézve hordozni!!!), majd felemeljük a mei tai body részét, és elrendezzük a vállpántokat. Előlhordozásnál a vállpántokat hátravisszük, a hátunk mögött keresztezzük, és a baba lába felett előre vezetjük, a másik lába alatt pedig hátra, majd megkötjük. Videón ez így néz ki, bélelt derekú mei tai-al:


Háti hordozásnál kötényszerűen, vagy a bélelt részt lehajtva a derekunkra kötjük a mei tai-t, a hátunkra vesszük a babát (erre különböző módszerek vannak), felhajtjuk a body-t, majd a vállpántokat vállunkon előre hozzuk, váll alatt hátravisszük, és a baba feneke fölött keresztezzük (vagy megcsavarjuk, ez a Lexi twist), majd a lábai alatt előre hozzuk és dupla csomóra kötjük.
Ez valahogy így néz ki ( a videón béleletlen derekú MT-t látunk)



Csípőre is köthetjük a mei tai-t, de ezt a hordozót (szerintem) nem erre találták ki. Nekem nem vált be a csípőkötés mei tai-al, de attól lehet, hogy van aki szereti.

1 megjegyzés:

Hajni írta...

Koszoi, jol jonnek a videok!